onsdag 13 februari 2013

Thank God for egen tvättmaskin.

Igår hände det som jag så länge fasat för... Älva spydde. 
Magsjukespydde.
Fy fy fy, aldrig igen vill jag vara med om detta.
Hon hade sån panik min lilla tjej. Inte konstigt det, hon har aldrig spytt innan.. förutom när hon var bebis då.
Mellan 20.00 - 04.00 var det fullständig kaos här hemma. 
Sängen, mattan, Älva själv, vi... ja allt var nerspytt. 
Thank god for egen tvättmaskin !
Jag som egentligen skulle upp och jobba idag fick snällt hoppa det efter bara sovit i 2 timmar.
Jonas är ju ändå pappaledig på onsdagar så för han var det ju inga problem.
Idag är hon oväntat pigg efter 8 timmars kräkning men det är inte mycket som "slår ner" henne har vi märkt så varför skulle magsjuka göra det ? 
Värre blir det nog om jag eller Jonas smittas och börjar spy.
Håll gärna en tumme eller tretton för att vi klarar oss !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar