onsdag 18 april 2012

Asbra nyheter !

Se där ja.. det gick ju bra att blogga från mobilen med (förra inlägget)
Skitkvalitet på bilden blev det dock.
Jaja..
Nu till asbra nyheter !!
Älva har fått förskoleplats på det stället vi såååå gärna ville ha in henne.
Så i slutet av augusti börjar vi inskolningen med stora tjejen, spännande.

På deras hemsida står följande:

"Våra mål utöver läroplanen är

- att vara utomhus minst halva vistelsetiden på förskolan och att arbeta aktivt med utomhuspedagogik

- att förlägga inneaktiviteter utomhus

- att väcka intresse för naturen och dess kretslopp

- att regelbundet gå på upptäcktsfärd i närmiljön"



Jo men det är verkligen vad vi vill. Vara ute mycket och hänga i skogen.
Så jäkla bra. 
Så nu kan jag äntligen slappna av.. ja eller fram till den dagen inskolningen börjar och jag kommer få ångest för egentligen vill ju JAG vara med Älva hela dagarna.
Meeeen vi har liksom inte de pengarna som gör att jag kan vara "hemmafru".

Hur som helst var detta sjukt bra nyheter och vi blev tokigt glada och nöjda.
Nu får vi ringa och åka dit på ett besök snart. 





2 kommentarer:

  1. Guud vad härligt att få dagis där man verkligen vill ha barnen! Hoppas det kommer gå bra..

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack, det var verkligen super charmigt :-)

    SÅ himla kul att prinsessan fått på dagiset ni ville, sånt är såå skönt. Grattis får jag säga, hihi.

    SvaraRadera