torsdag 11 oktober 2012

Piss dygn.

Ja det är precis vad det varit.
Fick mitt första samtal från förskolan igår & mitt första hjärtstillestånd, ja så kändes det iallafall.
Älva hade ramlat i trappan och slagit munnen. Såklart. Hon saknar ju bara en framtand så varför inte kämpa för att få ut resten med. Aaah.
Fick ringt tandläkaren som vill att vi kommer på undersökning.
Undersökningen visade dock inget som tur var... inte än iallafall.
Hem igen.
Hösttrött och hungrig som ett djur... men inte sugen på nåt.
Jag ska inte vara hungrig, blir bara på dåligt humör då.
Jonas har smittat mej med det.
Nåväl, Älva går & lägger sej. 
Jonas åker och repar.
Jag går och lägger mej i ren protest till dagen... Tur var väl det för i natt har vi inte sovit mycket.
Älva har väl vaknat ca 300 gånger & till slut tar jag in henne till vår säng.
Jag gissar då på att klockan är ca 04.00... men den var inte ens 00.00.
Jag som sover pissdåligt med Älva i sängen i vanliga fall sover ju inte bättre av att hon vaknar 300 gånger till under natten.
Jag ligger vaken mellan 03 & 05.30... klockan ringer 06.15. 
Yeay ?
Upp med en trött & ledsen tjej.. inte så konstigt det som till saken har fått feber.
Japp då kör vi VAB.
Ringer förskolan - men fotograferingen då ? 
Ja just det.. Älvas första förskolefotografering inträffar ju just idag.
Just idag när Älva har feber och sår i ansiktet efter att trappan gett henne en omgång.
Så nu går vi och blir fotade.. eller ja Älva blir fotad. Tvivlar på att jag ska va med på bild.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar