fredag 5 oktober 2012

Stolpiller. Yeay ?

Fick ett sånt där härligt uppvaknande i natt... Gallstensanfall - here we go again.
Ska väl vara glad att det inte höll i sej riktigt lika länge denna gången och jag behövde bara må illa, utan att spy.
Yeay ?
Åkte till jobbet iallafall. Har ju nästan precis vart hemma sjuk en vecka så kände väl att både plånboken och samvetet tyckte jag skulle "stå ut". 
Jodå jag "stod ut" med en sprängande huvudvärk och trötthet - ja sömnbrist & magont is not the shit.
Fick iallafall en läkartid lagom till jag slutade jobbet.
Och vilken läkare, trevlig & noggrann. 
Det är man ju inte bortskämd med annars.
Hon klämde och kände och lyssna och fråga och skrev ut smärtstillande stolpiller.
Tog massa prover och gav mej en remiss för ultraljud - vilket var vad jag var ute efter.

Nu är jag iallafall hemma och har insett att jag skulle stannat hemma från jobbet idag... eller ja det insåg jag direkt jag kom dit.
Ser i kors och huvudvärken vägrar släppa trots värktabletter.
I väntan på att Jonas ska komma hem från jobbet kollar jag & Älva på Totte filmen.
Ja film är räddningen idag med en aktiv 1,5 åring.
Nu ska Totte gå till doktorn.


Fredagsprickig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar