onsdag 8 augusti 2012

Nu är hon väl ändå redo.

Och där lurade vi regnet.
Eller ja. Vi slapp undan det iallafall.
När mamma gav klartecken att hon kommit ur sängen skyndade vi på henne och drog med henne till stan. 
Det är ju torgdag. Perfekt när man inte orkar vänta på att affärerna ska öppna :)
Lallade runt lite på torget och när klockan slog 10.00 gick vi till Kappahl och köpte regnkläder till Älva.
Trodde jag var färdighandlad inför förskolestarten till jag kom på att hon har ju faktiskt inga vanliga regnkläder. Visst har hon skal jacka & byxor men inga regnkläder som kan stanna på förskolan.
Efter att ha kollat lite regnklädes tester på nätet och pratat med Jonas mamma som arbetat på förskolan i 30 år så fick kappahls regnkläder tummen upp. Riktigt bra betyg till o med.
Ännu gladare blev jag när jag kom på att jag igår fått hem 2 stycken "25% rabatt på valfritt barnplagg" från just Kappahl.
Så det drog ju av en del på priset, heja hurra tyckte jag :)


Toppen fint va ?


Insåg just nu att Älva har typ bara röda ytterkläder... haha.
Men jag gillar ju rött  & hennes skalbyxor är ju faktiskt blå så det bryter ju av lite :P

Nu väntas hallon/blåbärs paj i ugnen och besök av Anders.
Såvida han inte ringer och ställer in nu när det blåser storm och ösregnar.
We´ll see.



1 kommentar:

  1. Jättefina!

    Jag köper alltid kombinerat som mina barn har större delen av året. Vindtätt, vattentätt och andningsfunktion. Då slipper man ha flera olika set med ytterkläder.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera