måndag 10 september 2012

Med mamman hängandes i röven.

Efter 2 bajsanfall i morse ringde jag förskolan och meddelade att Älva inte kommer idag.
Jonas mår sämre än sämst så det var bara för mej att ringa jobbet och meddela att jag får stanna hemma idag.
Är folk inte bättre imon (läs Älva & Jonas) så är mamma ledig och kan hoppa in som räddare i nöden.
Exakt vad skulle jag göra utan denna otroliga kvinna ? 
Vågar inte ens tänka på det.

Jag & Älva har medan pappa legat nerbäddad myst till ösregnet & åskan som så fint underhöll oss i morse. 
Men som dom säger, efter regn kommer solsken... varm sådan så då tog vi oss ut på lekplatsäventyr.
Hon är ju pigg för övrigt så sitta inne och glo är ju knappast ett alternativ.
Vi gick till kattbajs lekplatsen och slapp denna gången kattbajs som tur var.
Träffade en dagmamma plus barn och Älva fick provcykla deras trehjulingar.
Lajbans tyckte hon.
Jag var mest i blöjan på henne och kollade så inte en "olycka" inträffat.
Stackars Älva som har sin mamma "hängandes i röven" på henne.
Men undviker helst att hennes sår ska frätas upp igen av nytt bajs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar