tisdag 11 september 2012

Uppskattad som förälder... inte.

Efter en arbetsdag förväntar man sej att komma hem till massa gos, pussar och en glad tjej.
Jag kom hem... Älva var inte ens hemma.
Mamma höll henne "fånge" ett tag till.
Passade på att ge mej ut och springa (jag dog) och Älva kom precis då jag kom tillbaka hem svettig som ett jäkla as.
Blev hon glad ? Jo i ca en sekund men sen vägrar hon ge mej en puss (här snackar vi att jag saknar ihjäl mej efter henne varenda sekund under dagen) sen är hon allmänt grinig.
Givetvis har hon vart på ett strålande humör hela dagen hos mamma.
Visst är det härligt att komma hem till detta efter en dag på jobbet fylld av saknad ?
Skitunge ;)
Tur att jag älskar dej ändå.
Väntar dock fortfarande på min åh-vad-jag-är-glad-att-se-dej-mamma-puss.
Nu ska hon sova så jag får väl hoppas på en imon istället.
Förhoppningsvis saknar hon mej asmycket efter att ha spenderat hela dagen med Jonas.
Förmodligen inte.

Emellanåt känner man sej så otroligt uppskattad som förälder... inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar