måndag 28 november 2011

Baka, baka liten kaka !

Fick mail om att jag vunnit ett barnförkläde :)
Så gulligt, tänk när Älva är stor nog att hjälpa mamma att baka. Och tänk då när mamma måste lära sej baka, haha. Eller jag är bra på några få saker. I slutet av graviditeten var jag så rastlös så då bakade jag typ hela tiden, dock samma saker för jag har ganska dålig fantasi.

Du kan köpa ett eget på http://www.mixla.se

Dagen har hittills vart fullspäckad.. Laga mat till Älva med grytbitarna jag förberedde igår.. blev nån slags biffstroganoff variant jag aldrig gjort förr, återstår att se om lillpruttis gillar det dock.
Hade i vart fall i : 
Grytbitar av nöt
Riven morot (massor)
Riven palsternacka
Gullök
Persilja (massor)
Lite creme fraich
Tomatpuré
Ris

Sen bar det av till "kvinnodoktorn" , mamma kom på fika, få Älva att somna (vilket tog 35 minuter) och nu sitter jag och pustar ut i soffan innan lilla Dockan vaknar igen. 
Får bli en sväng till Second Hand sen med.

Ha en fiiiiin dag !








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar