tisdag 22 november 2011

Fisk, fäsk !

Då har man fått laga mat till lilla Skrollan, fiskgryta blev det idag. Älva gillar ju typ all mat men fisk är extra gott tycker hon.
Förstår inte hur folk kan tycka det är svårt att laga mat till de små, är ju bara att slänga i vad man har hemma eller vad man själv gillar. Ja sen finns det ju givetvis vissa "riktlinjer" man ska följa och saker man inte ska ge, men det gissar jag att alla småbarnsföräldrar har koll på.

I vår gryta hamnade idag:
Torsk
Potatis
Rotselleri
Riven morot
Ärtor
Kokt ägg
Dill
Lite pressad citronsaft
Grädde



Perfekt som matlåda - creme fraich burkar. Bara lägg på folie under locket så det håller helt tätt.




Älva håller låda medan mamma lagar mat - tittut :)


Nu vilar det lilla livet så nu inväntar vi bara min mamma så jag kan få träna ! 


Ser sådär bekvämt ut tycker jag :)


2 kommentarer:

  1. Lycka till i tävlingen :D. Har även andra tävlingar igång, så kolla gärna in dem också :).

    Min syster använder också créme fraiche burkar så, det är smart och miljövänligt tycker jag :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken var nu din tävling ? (du står som anonym)

    Ja men visst är det super smart :) Passar ju perfekt nu när lillan äter lite större portioner med !

    Ha en asbra kväll !

    SvaraRadera