lördag 19 november 2011

Messmör = botten ?

Min dotter är som många vet ett matvrak.. Vi har aldrig haft problem med maten när det gäller henne som så många andra haft. Har många gånger hört "han vägrar äta allt utan gröt", "hon vill inte ha nån mat", "den enda som duger är tutten & fruktpuré" mm mm. 
I stort sett så har allt vi gett henne vart en hit, ja förutom burkmat då som jag nämnt innan, men ser det bara som en komplimang som sagt. Vill ändå inte ge henne det eftersom det inte innehåller så mycket näring som hemlagad mat gör... menar absolut inte att jag har något emot folk som endast eller ibland ger burkmat.. Det är helt upp till var och en. Plus att jag har vänner vars barn vägrar hemlagad mat och då finns ju givetvis inte så mycket annat att göra..
Vad jag ville komma fram till efter 300 års utlägg om mat var att det finns numera en sak till som Älva vägrar äta - MESSMÖR !! 
Trodde detta om nåt skulle gå hem hos lilla skrollan men tji fick jag. Hon älskar verkligen sin smörgås med leverpastej eller mjukost på.. Men när det var messmör på tog hon 3 bitar och sen vände bort huvudet och pressade ihop läpparna. Hon till o med hulkade sej, vilket jag aldrig sett henne göra innan. Jag kan tycka messmör smakar ganska sött och gissade då att detta skulle va hur gott som helst, men icke !! Har givetvis testat ge henne detta mer än en gång men samma sak varje gång, det har alltså inte med att det bara är en ny smak att göra. Så är det nån som vill ha en tub messmör är det bara att hojta.


Annars ser man oftast ut såhär när man får mat :) Samtidigt som man låter : namnam namnam. 




Nu ska jag rensa kyckling.. lucky me !? 


Ha en bra kväll folk !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar