fredag 18 november 2011

Fredag !

Pust, stön, flämt, ööhh ! Och DÄR försvann min energi. Vad är det med mej ? Har ju inte sprungit en mil nu på förmiddagen, bara lagat mat till Älva. Kanske gymmet piggar upp mej sen.

Fredag idag för er som missat det. Trodde det var onsdag, sån koll man har när man går hemma. Tycker veckorna flyger förbi medan en dag kan kännas som ett år. Ikväll blir det den "traditionella" fredagsmys middagen Tacos, mums ! Trodde det var kyckling man åt på fredagar.. men tydligen inte.

Vad händer i helgen då ? Jo imon blir det kanske husvisning.. Letar väl egentligen inte hus. Har lånelöfte och går på husvisningar men varken jag eller Jonas känner att vi måste bo i hus. Men titta kan man ju.. och hittar man drömhuset så är det klart att man försöker köpa det. Annars kan jag lika väl bo i hyresrätt. Som häromveckan när frysen gick sönder. Märker detta kl 7.30 på morgonen, Jonas är på jobbet 30 min bort och Älva ligger och sover. Hade vi haft hus då så hade det ju inte blivit så bra, det var fredag dessutom. Men nu ringer man ett samtal, fastighetsskötaren kommer och konstaterar att här finns inget att göra än att fixa en ny. Och han frågar om jag vill lägga sakerna i hans frys sålänge så jag slipper slänga dom, tack snälla Sigvard. 1,5 timme senare kommer en ny kyl/frys (har en sån som sitter ihop så båda blev bytade) och dom installerar och fixar och jag betalar inte en spänn. Så hade det ju inte gått till om vi hade hus.

Nu blir det att luta sej tillbaka i soffan i ca 3 minuter innan busungen vaknar.




Ha en asbäst dag alla !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar