fredag 30 december 2011

Barnakuten - Check !

Har gjort vår debut på barnakuten idag...
Är inte så farligt som det låter dock, tack o lov !
Älva har en förkärlek, som alla andra bebisar har, till allt man inte får pilla på.. tex sin mammas plånbok !
Har haft 2 lösa örhängen liggande i den i över 2 år.. fråga mej inte varför. 
Efter Älvas lek så kunde vi inte hitta dom nånstans.. Visserligen tror jag att jag redan tagit ut dom eftersom jag vet mycket väl att Älva gärna är där med sina fingrar. Men kan inte komma ihåg att jag faktiskt tagit ut dom.. 
Skit samma.. Ringde 1177 som tyckte vi skulle åka upp.
Doktorn kände, lyssna & klämde lite på en väldigt glad liten Skrolla.
Allt såg/lät bra och hon tvivlade på att hon skulle svalt örhängena eftersom deras luftrör är så trånga så det borde märkts med hosta, kräkningar eller liknande.
Har hom mot förmodan svalt dom så lär vi ju hitta dom i blöjan om några dagar.
Men som sagt så borde jag ju slängt dom redan.. jag är ju inte dum i huvudet liksom och vet ju att hon gärna snor mammas plånbok så fort hon får chansen.
I lekrummet på barnakuten fanns iallafall en bobbycar, wow vad spännande :)

Oj vad kul :)


Fick mail av Tidstjuven att jag vunnit ett presentkort på http://www.villa31.fi
Blev väldigt glad för det :) 
Kanske ska jag äntligen få en lite roligare köksvåg ? 

Love it !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar