torsdag 8 december 2011

Sprit ?!

Uppe långt innan tuppen idag.. 05.40 för att vara exakt.
I natt är det jag som sovit oroligt, drömt om sprit ?!!?
Folk som druckit sprit, olika sorters sprit, shotar, drinkar, helrör, isbitar i shotglas (??)... ja you name it !
Jag gillar inte ens sprit...
Nån som kan tyda drömmar ??
Vad betyder detta ?
Att jag behöver bli full ?

Bilden är lånad, detta är alltså inte mitt sprit förråd.



På tal om nåt helt annat.
Idag säger vi.. eller jag Grattis morfar 86år ! :)






Jösses, tänk när man själv är 86 år. Ja om man lever så länge förstås, men det har jag räknat med.
Tänk vilka historier man har att berätta, det har jag i och för sej nu med men då kanske de är av lite annat innehåll.
Det blir häftigt.
Man ska faktiskt lyssna på de gamla och deras historier. Min morfar är jäkligt bra på att dra igång en massa historier som man inte riktigt hänger med i.. Förr, när jag var ung och häftigt tycker jag det var urtråkigt att lyssna. Men jag har blivit bättre med åren, tur är väl det.
Ska lyssna intensivt om han har nån historia att dra idag :) Lovar ! 


Hoppas ni sover gott och inte alls är uppe nu som jag.


4 kommentarer:

  1. gårdagens tävling är avslutad du hittar vinnaren i mitt senaste inlägg & en ny tävling :) LÄNK:

    http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-8.html#comment kram :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare eller inte men jag gillar verkligen din blogg :D ! Är allt bra med dig? får du också jullov snart :D ?
    Kram från Bea

    SvaraRadera
  3. Men tack så hemskt mycket Bea :D Vad glad jag blir !
    Allt är toppen, tackar som frågar. Med dej med hoppas jag.
    Nja är ju mammaledig så jag har mitt eget lov fram till höst :)
    Kram

    SvaraRadera