söndag 5 februari 2012

Den stora dagen har kommit.

Ja då är den STORA dagen här. 
Min lilla Älva kan numera stoltsera som 1-åring.
Man kan nu fråga; hur gammal är du Älva ? Och hon kan visa ett finger. 
Nää riktigt så långt har vi inte kommit men kanske om ett halvår :)
Vi började detta otroligt viktiga dygn med en riktig skitnatt... vad annars.
En liten Skrolla som vaknade och inte kunde somna om på 2 timmar.. trots att jag gav henne välling just i syftet att hon skulle somna. Vill ju ha en piggelin här hemma idag men det var väl för mycket att önska sej. 
Så idag är hon istället trött och gnällig... Men vad är väl en bal på slottet ? (ville bara få med den frasen, fråga mej inte varför)
Nåväl, allt blir nog bättre bara hennes mormor kommer. Då blir man ju alltid pigg & glad. 
Så mamma, om det läser detta: skynda lite är du hygglig !


Ja just denna tiden för 1 år sen låg jag väl och krystade för kung och fosterland. 
Uppåt 2 timmar fick man krysta innan Skrollan ville ta sitt första andetag ute i kalla världen.
Har nog aldrig vart så svettig i hela mitt liv.. har nog heller aldrig vart i så dålig kondition eftersom jag hade en liten Ärta som låg och tryckte på min urinblåsa i 5 månader. Kunde inte ens gå en kort promenad.
Så det kändes snarare som 15 maraton än 1 som folk så fint jämför en förlossning med.


Hur som helst, jag snurrar i väg i vanlig ordning.
Nu får man fixa sej innan folk börjar droppa in.


1 år.. det är stort :)
Grattis finaste flickan i världen.
Vi älskar dej mest av allt.


6 kommentarer:

  1. Hej Lina och Grattis Älva! Mysigt med en 1 års dag. Hoppas ni får en mysig dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla söta :)
      Dagen har vart väldigt mysig men nu är vi alla trötta.
      Kram

      Radera
  2. Vinnaren av veckans blogg finns uppe nu!kolla ifall det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:
    http://anneliih.blogg.se/2012/february/veckans-blogg-1.html#comment

    SvaraRadera
  3. Veckansblogg är nu avslutat, kika in för att se som det var du som vann och anmäl dig gärna igen :)
    http://johannasperspektiv.blogg.se/2012/february/5-februari-2012-veckansblogg.html#comment

    SvaraRadera