lördag 4 februari 2012

Dinglis - A girls best friend ?

Har ju tidigare berättat om Älvas lilla trygghet i sin "dinglis", den som hon går och suger på dagarna i ända. 
Ja ni kanske minns - lukten av ett segt & blött dinglis öra (urk)
Älskar att hon har hittat sin "bästa vän" men den blir ju så äcklig. Kan ju inte tvätta den varje dag liksom.
Hur som helst.. 
Igår morse låg vi i sängen och gosade massa. Morgonmys, det bästa som finns.
Jag ligger och blundar och har det gott och plötsligt känner jag nåt klibbigt och vidrigt i munnen. 
Älva har börjat med att man ska smaka på hennes mat och dricka, bra att hon delar med sej tycker jag :)
Men när hon trycker in dinglis öra i munnen på sin mamma efter att själv har sugit på det ett bra tag så trodde jag att jag skulle spy. 
BLÄ ! URK !
Hon var ju bara snäll och ville att mamma med skulle få suga lite på örat, min snälla flicka, men fyyy vad illa jag mådde. Det kan man ju inte heller visa utan - åh så mysigt fick det istället bli.





Mmm mums, de öronen vill man helst ha i munnen.




1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med barn, hihi :-)

    Så söt hon är, och självklart är det årets största dag imorgon, speciellt när lilldockan fyller 1 år. Saga fyller 2 år, men det är nå speciellt med första kalaset :-)

    SvaraRadera