söndag 26 februari 2012

Jäklar va bra det blev !

Go morgon .... go middag kanske jag ska säga. 
Idag har jag sovit till 09.40, det ni !
Wow vilken lyckad kväll det blev. 
Vi kånkade med en ugnsform fylld med kyckling & sås (recept kommer för detta är mumma)
och en stor skål med mumsig sallad ... och ris hem till Åsa & Mojjan. 
Och oj vad gott det var, varje liten kycklingbit blev upäten. 
Drack öl och vin och hade allmänt astrevligt. 
Skrattade så tårarna sprutade ... speciellt åt Mojjans fotvårta (ja intern skämt såklart) 
Kollade på Melodifestivalen på inspelning. 
Gillade Lisa M :) Hon är så jäkla snygg. 
Jaa jag är så jäkla nöjd med hur vår kväll blev. 
Vi hade lite "småpanik" när allt sket sej och där hade vi skaffat barnvakt. Skulle vi bara sitta hemma vilket vi ändå alltid gör annars? Nej tack.


Nu har vi sovit som grisar.. eller jag har ju vaknat 3 miljoner gånger ungefär.. så nu saknar vi ihjäl oss efter vår lilla älskling. 
Kaffe och frukost ska avnjutas sen blir det snabbt hem till mamma och kramas med Skrollan :)




RECEPT

1kg kyckling - skär i mindre bitar och lägg i en ugnsform.
Blanda: 3 dl grädde, 2 dl fraich, 2 msk soja, 2 msk senap, 1,5 msk grönpeppar korn (mortlas)
Salt & peppar (pytteLITE peppar)
Häll över kycklingen och låt stå i kylen, helst hela dagen, som en marinad. 
In i ugnen i 40 min i 200 grader. 
MUMS !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar