onsdag 11 januari 2012

Onsdagslyx !

Efter några lätta kvällar att lägga Skrollan var vi tillbaka till en "jag vill inte sova trots att jag typ är tröttast i världen" nattning. Men nu, 1 timme senare sussar hon sött.
Så nu är jag värd lite onsdagslyx i form av LCHF Kladdkaka & Rött Pepparkaks te :) Lika bra när man ändå är svullen, haha.


Sugen på att göra en egen ? 

Smält 100gr osaltat smör med 100gr mörk choklad.
Häll i 1dl grädde efter det smält.
Vispa 2 ägg "fluffigt" och häll i smeten.
Skrapa ur 1 vaniljstång + 1msk kakao och häll i. 
In i ugnen i 6 minuter i 200 grader. 
Låt svalna och kyl den i frysen nån timme.
MUMS !


Imon håller jag tummarna för att magen mår bättre så jag kan ta igen spinningen idag. 
Just det, i helgen ska vi ner till Halmstad och köpa (kolla) på en vagn.
Precis en sån vi är ute efter till en bra pris.. Röd var den med. 
Kan ju va kul med en färgglad vagn istället för en svart... eller ?! 

Fin och jäkligt bra vagn. Det gillar vi !


Nu ska jag kanske ta och läsa lite?! Har tänkt den tanken många gånger men har inte funnits tid under dagen eftersom jag har Älva att ta hand om, och när jag väl ska göra det på kvällen är jag för trött.
Men nu jäklar är tiden inne.. kanske ! 

Ha en fin kväll folk. 



5 kommentarer:

  1. Hej! Nu är vinnarna i "dagens blogg" uppe. Gå in och kolla om du vann på: http://www.tassosandreou.com/2012/01/dagens-blogg-onsdag.html

    SvaraRadera
  2. svårt att få de i säng de små liven? :)

    SvaraRadera
  3. Vad gott det såg ut och nu blev jag nästan lite sugen, hihi! :D

    SvaraRadera
  4. dagens blogg är avslutad! kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:
    http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-111.html#comment

    SvaraRadera
  5. nice med lite nyttigare kladdkaka, hur många kalorier innehåller den per bit ca?

    SvaraRadera