lördag 7 januari 2012

Tacogratäng... mums !

Måste bara få säga att tacogratängen jag precis gjorde blev jävligt god !
Tack http://maliniform.com/ för receptet :)
Enkelt och gott, precis som jag gillar det.

Jag gjorde:
500gr köttfärs - stek och blanda med tacokrydda.
Champinjoner, paprika & tomater fick åka med i pannan och värmas lite.
Lägg i en ugnsform. 
Gullök ringar läggs på.
Bland 1 burk lätt creme fraich, 1 burk paprika/chili fraich med 1 ägg.
Häll över köttfärsen.
På med riven ost. 
In i ugnen i ca 20min på 225grader.
Servera med en enkel sallad.


Och för dom (Jonas) som gärna vill ha kolhydrater till så kan du äta det som tacos med tortilla eller taco chips typ. Ja du väljer själv.


1 kommentar:

  1. ooh vad det lät gott! Nu blev jag hungrig :) Men får nog vänta tills imorgon med det :P

    SvaraRadera