fredag 13 januari 2012

Sjuk med glad :)

En tokförkyld liten flicka har vi här hemma.
Är inte så okej med hennes gräsliga hosta. Är så rädd att det ska sätta sej i luftrören eller lungorna.
Har ju själv problem med luftrören och vill inte att det ska ha gått vidare till Skrollan.
Idah vill hon nästan bara sitta i knät och gosa.. Det är händer ju aldrig annars så jag måste ju erkänna att det är lite mysigt ändå.
Är lite svårt att få henne att sova i sin säng med, är väl inte så konstigt. Man vet ju själv hur täppt man känner sej så fort man lägger sej ner när man är förkyld.
Fick bli en långpromenad innan så Älva fick sova i vagnen i den friska luften. Och hennes mamma fick röra på sej lite.

Här är man glad trots att man är sjuk :)


Mamma var här och hämta cykeln. Så nu är den inlämnad och cykelsitsen ska få sättas på.
Sen blir det att cykla vill jag lova. 
Oj vad vi ska cykla... överallt. Får bara hoppas att Älva kommer uppskatta det lika mycket som jag, men det tror jag nog.

Imon står 2 husvisningar på schemat. 
Älva får vara hos mormor under tiden.
Var längesen vi kollade på hus sist känns det som, ska bli intressant.

Ha en fin kväll alla. 

3 kommentarer:

  1. Så söt hon är er prinsessa! :)
    Tur hon är glad fastän hon är sjuk. Ha en fin fredagkväll!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Dagens blogg är nu utsedd och det finns en ny tävling i samma inlägg, LÄS REGLERNA och var med: http://angelica.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-8.html

    SvaraRadera
  3. Aw, så söt hon är men hoppas förkylningen går över snart! Det är verkligen inte roligt :/

    SV: Nja, jag har försäkring/avtal så betalar 600 kr om året, tycker jag är helt överkomligt :)

    SvaraRadera