onsdag 4 januari 2012

Skyll er själva !

Jonas favorit program är på TV, ja just det Lyxfällan !
Suck säger jag bara.. folk får f*n skylla sej själva när dom föredrar att köpa en ny mobil över att betala hyran.
Är det bara jag som är otroligt smart eller är folk så jäkla korkade ??
Som sagt, skyll er själva !
Jag som är tokrädd för lån, vill knappt låna till hus i framtiden.
Jo givetvis förstår jag att om jag inte blir mång miljonär helt plötsligt så måste jag ju det.
Men helst hade jag sluppit. Har heller aldrig köpt nåt på avbetalning.. Anser att har du inga pengar så ska du inte heller köpa.
SMS - lån är en bra sak annars har jag hört ? Haha !




6 kommentarer:

  1. Tror det kan hända alla i olika situationer i livet både bra och dåliga. Jag anser att man inte är sämre människa för det eller osmartare.

    SvaraRadera
  2. Sa jag att de är sämre människor ??
    Däremot tycker jag man är man korkad om man hellre köper en ny mobil än att betala hyran.

    SvaraRadera
  3. Ååå.. jag blir oxå vansinnig av Lyxfällan! Mer oansvariga människor får man ju leta efter. Skrämmande!

    Fin blogg du har förresten!

    / Kim

    SvaraRadera
  4. Att lägga fram det på ett sådant sätt som du gör låter väldigt nedvärderande mot de som hamnar i ekonomiska bekymmer som de här. Jag tror även att du skulle kunna hamna där men vissa har lättare för det än andra. På grund av individuella förutsättning men att påstå att de som hamnar där skulle vara osmartare än andra är ju bara skitsnack i mina ögon. Tänk dig att du blir ensam med Älva och inte kan försörja henne du har inget jobb ingen mat osv, allt kan hända och felet är att lånen är så lättillgängliga.

    SvaraRadera
  5. Jo men det är ju sällan Lyxfällan handlar om ensamstående mammor eller pappor som måste ta lån för att kunna ge sina barn mat på bordet.
    Det handlar ju snarare om par, där en eller båda hellre köper en tredje ny bil än att betala högen med räkningar.. vilket i mina ögon är ganska osmart.
    Men jag säger inte att du eller nån annan heller för den delen ska hålla med mej utan alla får tycka vad de vill, inklusive jag !

    Tack Kim :)

    SvaraRadera
  6. För mig handlar det inte om personerna i själv programmet, för mig handlar det mer om vilken syn man har på andra människor. Jag tror inte att någon av de människorna som är med i Lyxfällan från början hade tänkt att hamna i den sitsen de är i, men däremot tror jag att det är ett beroende som de hamnar i precis som alkolism och drog problem etc etc. Bara för att man är alkolist tycker inte jag att man är mer osmart eller att det är så lätt som att säga att "skyll dig själv"! För mig handlar det också om respekt till andra människors situationer! Självklart måste alla få ha en åsikt, därför jag kommenterade ditt inlägg för jag tycket inte allas som du.

    SvaraRadera