måndag 30 januari 2012

Smörgås eller WC Duck ?

Ja precis som rubriken låter. 
Vad väljer ditt barn ? Haha.
När jag var och tränade i lördags hittade Jonas Älva med halva huvudet ner i toaletten, på fingret har hon WC Duck, ja sån man kletar på på "toa väggen".
Fingrarna går mot munnen, NEJ tänker Jonas, MUMS tänker Älva (antar jag iallafall) 
Hon smakar lite och sväljer lagom till Jonas får tag på henne. Snabbt tvättar han hennes händer och tänker att - det här kan inte vara bra att äta.
Jag är ju som sagt inte hemma, tur var väl det, så Jonas ringer min mamma som i sin tur ringer 112 och blir kopplad till giftcentralen. 
Ingen fara, det är ingen fara. Finns inga frätande ämnen i detta. Ungefär som att äta tvål. 
Ja och här trodde jag att det var farligt att äta tvål. 
Nää som sagt, ingen fara försäkrar dom mamma, hon försöker säkert spotta ut det så ge henne massa vatten så det försvinner från munnen. 
Spotta ut ? Inte då, mums tyckte Älva. Smakade ju toppen detta. 
Knäppis unge :) 
Så nu blir det inget mer WC Duck i våran toastol, det får lukta skit på dass helt enkelt.

Tur att hon gillar smörgås med. 

MUMMA ?



3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Nu har vinnaren av veckans blogg utsetts, kika in för att se om det var du och om inte var gärna med igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vill du ha fler besökare på din blogg?
    Var då med i min tävling om att bli veckansblogg :)
    http://johannasperspektiv.blogg.se/2012/january/29-januari-2012-veckansblogg.html#comment

    SvaraRadera